Kérdések

Miért jó a tetőablak? Mi az ELŐNYE annak, ha utólagosan szereltetek be tetőablakot?

  • A napfénytető nagyszerű lehetőség az elektromos városi kisautók számára, ahol a hatótávolság 300 km összesen. A légkondicionálást kiválthatja az átmeneti évszakokban, mellyel 40-60 km távolságra elegendő elektromos áram megtakarítható egy tankolási ciklus alatt.
  • Alapvető funkciója: design & zaj- és huzatmentes szellőztetés.
  • Sok autón optikai tuningelemként is használják.
  • Légkondicionáló nélküli járművekbe, ha a szellőztetést huzatmentesen akarjuk biztosítani.
  • Tetőablakaink univerzális típusok.
  • 3 év garanciát adunk az üveg kivételével.
  • Kikerülhetőek a légkondicionálók hátrányai.
  • Szemben egy gyári tetőablakkal, az utólag beépített napfénytetőt mindig ki lehet cserélni ugyanolyanra, vagy akár nagyobb méretűre is.
  • A tető merevségét javítja a tetőablak, így még merevebb lesz a tető, mint gyárilag volt.

Miben más a tetőablak, mint a légkondicionáló?

A tetőablak kiváltja a klímák negatív tulajdonságait. A légkondicionáló ugyan jól hűt akár 40 fokos melegben is, kiszárítja a levegőt, ez pedig az arra érzékeny embereknél légúti és arcüreggyulladást okozhat. A klíma folyamatos karbantartást igényel, évente fertőtleníttetni kell és ellenőriztetni a hűtőgázt, ráadásul még üzemanyagot is fogyaszt. Régebbi típusú autóknál jelentősen csökkenti az autó teljesítményét.

Ezzel szemben a tetőablak nem igényel külön karbantartást és nem fogyaszt energiát. Huzatmentesen levegőt cserél, ráadásul 120 km/h sebességig szinte zajmentes. Sok autón optikai tuningelemként is használják. Kialakítása miatt autóban dohányzóknak kimondottan előnyös.

A napfénytető üvegeken van megjelölés? Megfelel a szabványoknak?

Napfénytető üvegeinken a DOT, EU Közlekedésügyi Minisztérium jelölés szerepel, amely megfelel az USA és EU szabványoknak.
(EU) Európai szabványvizsgálat azonosítószáma: HS TEMPERED / E7 43R-011317
(USA) Amerikai Egyesült Államok szabványvizsgálat azonosítószáma: HS TEMPERED / DOT-663 AS3 M5539
Műszaki vizsgánál csak ezeket a szabványjeleket kell bizonyítani, ami benne van az üvegben! Más szabványengedély nem szükséges a használatához!

Garanciával kapcsolatos kérdések:

Van-e garancia a tetőablakokra?

Tetőablakainkra 3 év garanciát adunk az üveg kivételével! Amíg a tulajdonos rendelkezik a garanciakönyvvel, a Lux Kft. a tetőablak alkatrészellátását ingyen biztosítja a garancia ideje alatt. Bízunk termékeink jó minőségében.

Beszereléssel kapcsolatos kérdések:

Jó-e a tetőablak a járművembe?

Tetőablakaink univerzális típusúak, nagy valószínűséggel beszerelhető majdnem minden típusú járműbe. Ha mégsem biztos benne, akkor adja meg itt járműve adatait és néhány fényképet a tetőről: napfénytető ügyintézés

Hol tudom a tetőablakot beszereltetni?

Minden szakszerviz vállalja a tetőablakok beszerelését. Mi csak egyedi esetekben referencia beszerelést végzünk bemutató minta tetőablak, illetve szériaszerű felhasználás céljából cégek részére kecskeméti üzemünkben.
Egyedi beszerelés esetén lépjen kapcsolatba velünk: napfénytető ügyintézés. Több, mint három évtizedes gyártói és beszerelői szaktapasztalattal rendelkezünk és 450 autótípusba szereltünk már napfénytetőt az idők folyamán, így kérdés esetén pontos információt tudunk adni az Ön által választott szakszerviz részére, hogy a tetőablakot megfelelően tudják beszerelni.

Mennyi időt vesz igénybe a beszerelés?

A beszerelés általában 2 órát vesz igénybe. Egyes típusoknál az idő lehet több is, erről az Ön által választott szakszervizben tud érdeklődni.

Kiszállítással kapcsolatos kérdések:

Postázni is tudják a tetőablakot részemre?

Igen, gyorsfutárral küldjük, vagy személyesen átvehető nálunk előzetes egyeztetés után. Napfénytető ügyintézés

Költségek, árak:

A honlapon feltüntetett árakba mi tartozik bele?

Az árak tartalmazzák az ÁFÁ-t és a házhozszállítás díját is Magyarországon belül. Magyarországon kívülre való szállítás esetén, kérjük lépjen kapcsolatba velünk a szállítási díjakra vonatkozólag!

Tévhitek, technikai kérdések:

Nem ázik be a tetőablak?

A tetőablak, mint minden termék, ha előírás szerint kerül beszerelésre, sosem ázik be. Két esetben beázhat, ha használója nyitva hagyja esőben, vagy az üveg alatti tömítőprofilt két havonta nem törli körbe szilikonolajos ronggyal. Oda beragadhatnak kisebb kavicsok, vagy ágacskák, amik megtörhetik a tömítőprofilt. A gyári tetőablakoknál pont ezért csinálják meg a vízelvezető csatornákat az autó tetejébe: sokszor beáznak, és a csatorna egyből elvezeti a vizet ahelyett, hogy az az ülésre folyna. Viszont a csatornák éppen emiatt az idő során elrozsdásodhatnak, kilyukadhatnak. Azért bonyolultabb az a megoldás, mivel az elromlott gyári ablakot nem lehet nagyobbra cserélni. Egy utólag beépített napfénytetőt viszont mindig ki lehet cserélni ugyanolyanra, vagy akár nagyobb méretűre is.

A gumi elöregedik a tetőablakban és beázik utána?

Ez nem hagyományos gumi, hanem szilikon alapú műanyag, amire 30 év garancia van, hogy nem romlik meg és nem tud tönkremenni. Ezek szilikon alapú műanyagból készülnek, nem gumiból. -40 °C és +180 °C között ennek a szilikon alapú műanyagnak a puhasága nem változik.

Igaz-e, hogy az eredeti, autógyári beszerelésű tetőablak nem ázik be, míg az utólagosan beépített igen?

Ha szakműhelyben végzik a beszerelést, akkor az legalább olyan színvonalat fog képviselni, mint a gyári napfénytető. Ez nem az utólagos beépítéstől függ, hanem a szakembertől. Ezért kell kérni a szerviztől egy garanciát a beépítésről! A beázás beépítési hiba mindkét esetben: 20 évvel ezelőtt még gumi tömítések voltak, nagyon kevés cég használt szilikon alapú műanyag tömítőt, ezért terjedt el ez a hír, hogy a gumi tömítés elrohad és utána beázik az ablak. Az általános tévhit szerint ami puha, az gumi. De ez már nem igaz! Az általunk használt szilikon alapú műanyag tömítés -40 °C és 180 °C között ugyanolyan rugalmasságú marad és nem öregedik el.

A tető merevségét rontja a tetőablak?

Inkább javítja! A tetőablaknak köszönhetően még merevebb lesz a tető, mint gyárilag volt. A modern autók költséghatékonysága miatt a tetőlemez legtöbbször csak egy nagyon vékony fémlemez, ami igazából esernyőként szolgál. Az alatta lévő hőszigetelő anyag és kárpit fel van rá ragasztva, hogy az úton ne rezonáljon. A tető merevségét nem a tetőlemez biztosítja, hanem az ajtók fölött körbefutó csőprofilváz. Gondoljunk a kabrió autókra: mi történne azokkal, akik felborulnak vagy fejreállnak, ha nem ilyen megoldást alkalmaznának a gyártók? A tetőablak kerete összecsavarozva szintén egy csőváz jelleget ad, ami kimerevíti a felső lemezt.

Miért jobb a tetőablakon keresztül szellőztetni, mint az oldalablakon?

Mert nincs huzathatás, nincs zaj és a vákuum felül szívja ki a meleg levegőt, ami felfelé száll. A tetőablak huzat nélküli, hangtalan légcserét biztosít.

Mivel lesz az autó feltörhetőbb, ha tetőablakot szereltetek bele?

Semmivel. Ha valaki üvegen keresztül akar betörni a kocsiba, akkor bonyolultabb felmászni a kocsi tetejére és onnan beereszkedni az autóba. Benyúlni nem is tudnak felülről. Ha a tolvaj üvegen keresztül akarja feltörni az autót, akkor az oldalüveget fogja beütni, mivel az a leggyorsabb.

A napfényt mennyire ereszti át a tetőablak? Nem okoz tükröződést a felülről beáramló napfény, ami zavarná a vezetést?

20 százalékban, ami nem zavaró.

X